روانشناسی رنگ در طراحی

امین صادری
امین صادری
روانشناسی رنگ در طراحی

روانشناسی رنگ ها به بررسی چگونگی تأثیر رنگ بر احساسات و رفتارهای مخاطب گفته می شود که با در نظر گرفتن به نحوه آموزش و فرهنگ همچنین به نظر شخص ، هر رنگ میتواند حس و حال خاصی به اثار هنری به مخاطب القا نماید.

در طول روز ما با رنگ های مختلفی در محیط های مختلف روبرو هستیم بخصوص که با وارد شدن زندگی ها به دنیای مجازی روزانه ما برای استفاده از از این محیط با نرم افزار هایی مخلتفی درگیر هستیم که در موبایل ها برای دسترسی به انها با زدن بروی یک ایکون وارد نرم افزار می شویم در نگاه اول این ایکون ها ممکن است طراحی آن برایمان مهم نباشد ولی این موضوع برای طراحان بسیار مورد اهمیت است چون هر طرح باید با در نظر گرفتن موضوع اصلی آن طرح ، طراحی و همچنین رنگ مرتبط با آن انتخاب شود.

در ادامه نمونه هایی از لوگوهایی از برندهای مختلف با معنی رنگ های آن برای شما اماده کرده ام ، امیدوارم لذت ببرید.

رنگ زرد : حس خوشبینی ، ملایمت ، واضح و روشن ، انرژی زا 

رنگ نارنجی : دوست ، حس خوشحالی ، دارای اعتماد به نفس

رنگ قرمز : مهم ، قدرتمند ، هیجان انگیز

رنگ بنفش : خلاق ، خردمند 

رنگ آبی : صادق ، محکم ، قابل اعتماد

رنگ سبز : صلح آمیز ، رشد ، سلامتی 

بدون فام : طبیعی ، آرام ، متعادل 

چند رنگ : ترکیب همه حس ها